Gdy w 1997 roku Toyota prezentowała pierwszego Avensisa, który zastąpił znaną z niezawodności Carinę - nie spodziewano się, że będzie to aż tak duży, rynkowy sukces. Sprzedano już ponad 1 mln 700 tys egzemplarzy. Teraz, za sprawą systemu Toyota Safety Sense – najnowsza wersja jest również samochodem bardziej bezpiecznym. To dobry wybór na auto firmowe, ale Avensisa docenią również użytkownicy prywatni.

WIDEOTEST https://www.youtube.com/watch?v=dQ0nNW7DLZE

Technologia hamowania awaryjnego, ponadprzeciętna ochrona dzieci i bardzo dobry stosunek wartości do ceny wywarły duże wrażenie na gronie ekspertów, którzy przyznali Toyocie Avensis Touring Sports wyróżnienie w kategorii Bezpieczeństwo w konkursie 2016 What Car? Awards.

Avensis jest standardowo wyposażony w Toyota Safety Sense, pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego. System jest dostępny w samochodach Toyoty od czerwca 2015 roku. Zestaw pomógł także Avensisowi przejść pomyślnie testy bezpieczeństwa Euro NCAP, w których samochód zdobył 5 gwiazdek.

Japoński sedan uzyskał trzeci najlepszy wynik Euro NCAP w tym roku. Pod względem bezpieczeństwa jest porównywalny z Jaguarem XF oraz XE, choć nieporównywalnie mniej, niż ekskluzywne limuzyny.

What Car? pochwalił Avensisa za system automatycznego hamowania, który może samoczynnie zatrzymać samochód, jeśli powstaje ryzyko zderzenia z poprzedzającym samochodem. Komisja zwróciła też uwagę, że Avensis jest kompatybilny z najnowszym standardem technologii bezpiecznych fotelików dziecięcych i-size, która jest efektywniejsza w ochronie dzieci w razie uderzenia bocznego i pozwala dłużej montować fotelik tyłem do kierunku jazdy, czyli w najbezpieczniejszej pozycji.

Według What Car? największą zaletą Avensisa jest świetny stosunek wartości do ceny. Rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa za taką cenę to ewenement na rynku.

Z zewnątrz zwracają uwagę nowe zderzaki i reflektory z paskami LED, a wnętrze przeszło rewolucję. Zupełnie nowy jest kokpit z dużym, 8-calowym wyświetlaczem, dwubarwna tapicerka i wygodniejsze fotele. Nowa jest też tablica z tunelowymi zegarami i kolorowym wyświetlaczem. Poprawiono ergonomię obsługi. Duży plus za płynną regulację podgrzewania foteli, którą docenimy zwłaszcza w mroźne dni.

Mamy tu wszystko czego potrzeba w samochodzie tej klasy. Na wyświetlaczu w centralej konsoli, oprócz nawigacji widzimy obraz z kamery cofania. Jest funkcja MirrorLink, pozwalająca wyświetlać dane z telefonu na ekranie, jest też pokładowy internet i dostęp do aplikacji np. do odczytywania SMS-ów głosem lektora.

Jest system Safety Sense, składający się z układów wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, automatycznego włączania świateł drogowych, ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i rozpoznawania znaków drogowych.

Bagażnik ma pojemność aż 543 litrów, po złożeniu tylnej kanapy - 1609 litrów. Ma regularny kształt i szyny do mocowania bagażu. Pod podłogą znajdują się schowki i przegródki na niewielkie przedmioty. Jeszcze niżej ukryto koło dojazdowe.

Pod maską Toyoty dwulitrowy silnik od Diesla od BMW w technologii Common Rail o mocy 143 KM. Jednostka współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną i rozwija maksymalny moment obortowy 320 Nm. Rozpędzanie do setki trwa 9,8 s, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Deklarowane przez producenta 4,6 l uzyska tylko bardzo ekonomicznie jeżdżący kierowca, ale rzeczywisty wynik na poziomie od 5,5 w trasie do 6,5 – 7,5 litra średniego spalania w mieście można uznać za całkiem dobry. Zwłaszcza jak na auto o masie ponad 1,5 tony.

Duzy plus za zestrojenie zawieszenia. Jest wystarczająco miękkie, by zapewnić wysoki komfort i na tyle sztywne, by pewnie pokonywać zakręty. Do tego precyzyjny układ kierowniczy, dobrze wytłumione wnętrze, nawet przy 140 km/h możemy swobodnie słuchać muzyki.

Największe atuty Toyoty segmentu D to niezawodność i wysoki komfort podróżowania oraz duży, ustawny bagażnik i wystarczająca ilość schowków. Na trasie jednostka Diesla jest w stanie zadowolić się umiarkowanymi ilościami paliwa, co w połączeniu z praktycznymi walorami nadwozia, czyni Avensisa idealnym autem firmowym.

Finansowanie zapewnia Toyota Bank. Jedną z from est leasing z minimalną wpłatą wstępną 10 proc. na okres od 24 do 60 miesięcy. Kolejny z nich to tradycyjny kredyt, którego warunki negocjowane są indywidualnie.

Za Toyotę Avensis Touring Sports w podstawowej wersji Active z benzynowym silnikiem musimy zapłacić 95 900 zł. Egzemplarze z najtańszym dieslem 1,6 litra to koszt 106 900 zł. Testowa wersja, 2.0 D-4D Premium z dodatkowym wyposażeniem kosztuje 136 900 zł. Wypada dobrze na tle konkurencji, bo za Forda Mondeo w podobnej konfiguracji zapłacimy kilkanaście tysięcy zł więcej, a za Volkswagena Passata - ponad 20 tys. zł więcej.

Aktualnie trwa wyprzedaż rocznika 2015, co oznacza, że najtańsza wersja Aurisa Touring Sports Active z silnikiem Diesla 1.6 D-4D o mocy 112 KM kosztuje 86 900 zł. Najtańsze wersje z benzynowym silnikiem 1.8 o mocy 147 KM zostały wyprzedane.

Marek Wieliński

©Motobiz.pl

Technologia hamowania awaryjnego, ponadprzeciętna ochrona dzieci i bardzo dobry stosunek wartości do ceny wywarły duże wrażenie na gronie ekspertów, którzy przyznali Toyocie Avensis Touring Sports wyróżnienie w kategorii Bezpieczeństwo w konkursie 2016 What Car? Awards.

Avensis jest standardowo wyposażony w Toyota Safety Sense, pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego. System jest dostępny w samochodach Toyoty od czerwca 2015 roku. Zestaw pomógł także Avensisowi przejść pomyślnie testy bezpieczeństwa Euro NCAP, w których samochód zdobył 5 gwiazdek.

Japoński sedan uzyskał trzeci najlepszy wynik Euro NCAP w tym roku. Pod względem bezpieczeństwa jest porównywalny z Jaguarem XF oraz XE, choć nieporównywalnie mniej, niż ekskluzywne limuzyny.

What Car? pochwalił Avensisa za system automatycznego hamowania, który może samoczynnie zatrzymać samochód, jeśli powstaje ryzyko zderzenia z poprzedzającym samochodem. Komisja zwróciła też uwagę, że Avensis jest kompatybilny z najnowszym standardem technologii bezpiecznych fotelików dziecięcych i-size, która jest efektywniejsza w ochronie dzieci w razie uderzenia bocznego i pozwala dłużej montować fotelik tyłem do kierunku jazdy, czyli w najbezpieczniejszej pozycji.

Według What Car? największą zaletą Avensisa jest świetny stosunek wartości do ceny. Rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa za taką cenę to ewenement na rynku.