Eksperci ze szwedzkiego instytutu Teknikens Varld obnażyli niedoskonałości w zestrojeniu zawieszenia w kolejnym modelu - tym razem padło na nowego Mercedesa C350e.

W jednym z poprzednich testów, którego rezultaty zszokowały branżę motoryzacyjną, niezależni specjaliści ze Szwecji wykazali, że w pełni obciążony Jeep Grand Cherokee (2012) zachowuje się bardzo niestabilnie podczas nagłej zmiany toru jazdy, a w niektórych przypadkach może się nawet przewrócić.

W przypadku najnowszego Mercedesa C350e wyniki testów nie były aż tak niepokojące, jednak eksperci z Teknikens Varld zaznaczają, że w porównaniu z konkurencją niemiecki model osiągnął niezadowalający rezultat.

W pierwszej próbie przeprowadzonej przy prędkości 72 km/h auto wykazuje wyraźną nadsterowność - podobnie jest podczas jazdy z prędkością 67 i 66 km/h. Dopiero obniżenie prędkości do 64 km/h pozwala na zaliczenie tej próby. Dla porównania, Citroen DS5 z łatwością „omija łosia” przy 74 km/h.

W oficjalnym oświadczeniu wystosowanym do mediów przez szwedzki oddział Mercedesa czytamy, że w wewnętrznych testach przeprowadzonych przez firmę model C350e zachowuje stabilność nawet przy 75 km/h, a powodem niepowodzenia w próbie instytutu Teknikens Varld jest zbyt niskie ciśnienie w ogumieniu testowanego modelu.

 

Źródło: informacja prasowa / Mototarget.pl