Luksusowy samochód kojarzy się zwykle ze stateczną jazdą, jednak te japońskie modele są dowodem, że komfort i bogate wyposażenie, można połączyć z radością z jazdy.

Lexus IS

Najmniejszy sedan Lexusa, model IS w podstawowej wersji 200t potrafi pokazać sportową żyłkę. Dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 245 KM i momencie obrotowym 350 Nm napędzający tylne koła przez szybką, ośmiostopniową automatyczną przekładnię Sport Direct Shift (SPDS), pozwala jeździć dynamicznie z prędkością do 230 km/h. Jednostka wyróżnia się zmiennym cyklem pracy - przy małych obciążeniach pracuje w oszczędnym cyklu Atkinsona, a po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, przechodzi w dający pełną moc cykl Otto. Łączy w ten sposób stosunkowo niewielkie zapotrzebowanie na paliwo i niską emisję dwutlenku węgla z dobrymi osiągami.

Lexus GS F

Ten sam silnik zapewnia podobne osiągi większemu, rodzinnemu sedanowi, Lexusowi GS. Jeśli jednak ktoś pragnie ekstremalnych wrażeń, może sięgnąć po wersję GS F. To prawdziwie wyczynowy samochód z pięciolitrowym, 477-konnym silnikiem o zmiennym cyklu pracy. Ośmiobiegowy, szybki sportowy automat z bezpośrednią zmianą przełożeń przenosi napęd na tylną oś za pośrednictwem aktywnego mechanizmu różnicowego TVD (Torque Vectoring Differential). Dzięki dwóm sterowanym elektrycznie sprzęgłom wielotarczowym, TVD inteligentnie rozdziela moment obrotowy między koło wewnętrzne i zewnętrzne, zapewniając znakomitą stabilność w zakrętach przy dużych prędkościach.
Lexus GS F przyspiesza do 100 km/h w ciągu 4,6 s, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 270 km/h. Przy tych osiągach samochód ma stosunkowo niewielki apetyt na paliwo. W cyklu mieszanym zużywa średnio 11,2 l benzyny na 100 km.

Lexus GS

Jak wszystkie oferowane w Polsce Lexusy, model GS jest dostępny również z napędem hybrydowym - w dwóch wersjach - GS 300h i GS 450h. Ta druga zadowoli miłośników ostrej jazdy. Hybrydową jednostkę napędową wyposażono w 3,5-litrowy silnik V6 o mocy 296 KM i maksymalnym momencie obrotowym 352 Nm oraz silnik elektryczny o mocy 200 KM i momencie obrotowym 275 Nm. Łączna moc napędu to 345 KM. Dzięki temu auto rozpędza się do setki w 5,9 s i rozwija prędkość 250 km/h, a jednocześnie potrafi spalać średnio 5,9 l / 100 km.
Lexus RC F

Dla tych, którzy od sedana wolą sportowe coupe, Lexus stworzył model RC F, napędzany najmocniejszą jednostką V8, stworzoną do tej pory przez Lexusa. Ten zwinny samochód występuję w trzech wersjach napędu. RC 200t jest napędzany wspomnianym powyżej, turbodoładowanym, dwulitrowym silnikiem o mocy 245 KM, RC 300h ma napęd hybrydowy o łącznej mocy 223 KM, a wyczynowy RC F otrzymał ten sam, pięciolitrowy silnik o mocy 477 KM, co model GS F. Towarzyszy mu skrzynia biegów SPDS i aktywny mechanizm różnicowy TVD. RC F dostępny jest także w specjalnej wersji Carbon, z pokrywą silnika, dachem i elementami wykończenia, wykonanymi z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym. W niedawnym wyścigu serii Super GT na torze Suzuka aż pięć RC F GT3 zajęło miejsca w pierwszej dziesiątce, w tym dwa pierwsze na podium.

Protoplastą RC F jest - nieprodukowany już - Lexus IS F, który dał początek całej serii F - w tym legendarnemu modelowi superauta o nazwie LFA. Wytwarzany w latach 2010-2012 Lexus LFA ma nadwozie, wykonane z kompozytów, zbrojonych włóknem węglowym oraz potężny, wolnossący silnik V10 o mocy 560 KM z sześciostopniową, sekwencyjną skrzynią biegów, zapewniający przyspieszenie do 100 km/h w 3,7 s i prędkość maksymalną 326 km/h. W limitowanej serii powstało tylko 500 egzemplarzy LFA. Dziś auta, których cena katalogowa wynosiła 375 000 USD, na rynku wtórnym osiągają ceny milionów dolarów.

Lexus LC

Najnowszą propozycją Lexusa dla miłośników sportowej jazdy jest model LC. Flagowe coupe marki, zaprezentowane po raz pierwszy podczas salonu motoryzacyjnego w Detroit w styczniu tego roku, jest urzeczywistnieniem koncepcyjnego modelu LF-LC. Lexus LC 500 napędzany jest sprawdzonym w modelach RC F i GS F, pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 477 KM, z którym współpracuje pierwsza w samochodach luksusowych 10-stopniowa przekładnia automatyczna, co zapewnia przyspieszenie do setki w czasie poniżej 4,5 s. Napęd przenoszony jest oczywiście na tylne koła.
Wersja LC 500h ma hybrydową jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System o łącznej mocy 359 KM. Oprócz 3,5-litrowego benzynowego silnika V6 oraz bezstopniowej przekładni e-CVT, zastosowano w niej dodatkową automatyczną skrzynię biegów o czterech przełożeniach. W trybie manualnego wyboru przełożeń system oferuje kierowcy 10 biegów, co zapewnia lepsze panowanie nad dynamiką pojazdu. Lexus LC trafi do salonów w przyszłym roku, jednak już teraz pojawiają się spekulacje na temat przyszłej wersji LC F - jaki będzie miała silnik, skoro już w wersji podstawowej wykorzystano V8 z RC F i GS F?

Lexus LS 600h

Wybierając sportową lub usportowioną wersję, nie trzeba rezygnować z komfortu. Każdy model ma luksusowo wykończone wnętrze ze skórzaną tapicerką, wielogłośnikowym systemem audio oraz elementami dopracowanymi w szczegółach, starannie wykonanymi przez japońskich mistrzów takumi. Ktoś ma ochotę na sportową wersję flagowej limuzyny? Proszę bardzo. Lexus LS 600h F Sport ma hybrydową jednostkę napędową z pięciolitrowym silnikiem V8 o łącznej mocy 445 KM. Taką samą jak w standardowym LS 600h. Rozpędza auto do setki w 6,1 s i pozwala jechać z prędkością do 250 km/h. Wersja F Sport jest wyposażona w dodatkowe elementy, w tym sportowe, pneumatyczne zawieszenie i aktywne stabilizatory. W wersji F Sport dostępne są zresztą wszystkie modele i warianty napędu japońskiej marki - od kompaktowej hybrydy CT 200h po SUVy NX 200t i RX 450h.